2. Sınıf Bingo Matematik Kitabı 1. Kitap Cevapları Berkay Yayıncılık Sayfa 29
1. Tema >>> Sıvıları Ölçelim ve Karşılaştıralım – 2
1. Görseldeki gibi bir sürahinin alabildiği su miktarı tabloda verilmiştir. Hangisi, ölçme sonuçlarının neden farklı olduğunu açıklar?
Tablo: Su Miktarı
| Ölçü birimi | Ölçme sonucu |
|---|---|
| Su bardağı | 10 su bardağı |
| Fincan | 15 fincan |
| Çay bardağı | 20 çay bardağı |
✅ Cevap: Ölçme birimleri birbirinden farklıdır.
2. Aşağıdaki kapların büyüklüklerini karşılaştıralım. Daha çok sıvı alabilecek olan kabı işaretleyelim.
- (Sol görsel) Küçük çaydanlık – Büyük çaydanlık → ✅ Büyük çaydanlık
- (Sağ görsel) Cezve – Fincan → ✅ Cezve
3. Resimlerdeki kaplara aynı bardakla üçer bardak su koyuluyor. Bu durumda hangi kaptaki su seviyesi daha yukarıda olur?
✅ Şişedeki su seviyesi daha yukarıda olur.
(Birbirinden farklı kaplara aynı miktarda sıvı koyulduğunda, dar ve uzun kaplarda su seviyesi daha yüksektir.)
4. 1 kova 6 sürahi, 1 sürahi de 5 bardak su ile dolmaktadır. Buna göre bir dolu kova toplam kaç bardak doldurur?
1 kova = 6 sürahi
1 sürahi = 5 bardak
6 × 5 = 30 bardak
✅ Cevap: 30 bardak
Cevap ve Çözüm
- 1. soruda ölçü birimleri farklı olduğu için sonuçlar değişmiştir.
- 2. soruda büyük hacimli kaplar daha fazla sıvı alır.
- 3. soruda dar kapta (şişe) su seviyesi daha yüksektir.
- 4. soruda 6 sürahi × 5 bardak = 30 bardak sonucu bulunur.
Açıklama
Bu sayfa, öğrencilerin ölçme birimi farkının sonuçları nasıl etkilediğini, kap hacimlerini karşılaştırmayı ve birimler arası dönüşüm yapmayı öğrenmelerini sağlar.
Görseller yardımıyla sıvı miktarının kaba göre değiştiği gözlemlenir. Ayrıca tekrarlı çarpma kullanılarak toplam sıvı miktarı hesaplanır.
Bu etkinlikler, öğrencilerin ölçme, karşılaştırma ve işlem becerilerini geliştirir.